Menorca

Dijous 02/07: Vàrem sortir de Barcelona a les 18:20 i en mitja hora, l’avió de Clickair aterrava a l’aeroport de Sant Lluís de Menorca.

Allà, ens esperava un noi per fer-nos entrega del cotxe de lloguer. Aquest cop vàrem poder gaudir d’un Ford Ka. Al mateix aeroport hi ha la majoria de grans empreses de lloguers, com Avis, Hertz, Europcar …

Sortim de l’aeroport, i anem direcció al hotel que tenim preparat. Per mi es una sorpresa ja que tot ho ha preparat la Cristina, ja que properament complirem el primer any de casats. Creuem Sant Lluís, i seguim direcció Aucalfar. Finalment, al km 8 arribem al Hotel Rural Alcaufar Vell www.alcaufarvell.com.

Si el que voleu es desconnectar de tot, aquest és el lloc ideal; idíl·lic, romàntic, pausat, elegant, tranquil, … Aquest establiment forma part de la guia Rusticae.

Un cop a l’hotel, deixem maletes, i decidim anar cap a Es Fornells.

Per arribar-hi, no te massa pèrdua ja que les carreteres de Menorca estan molt ben indicades. Es Fornells és un petit poblet marítim; està al nord de l’illa, i és famós per les seves Calderetes de Llagosta. El poble té molt encant, tot rodejat pel mar amb el seu port natural i per les casetes blanques del nucli antic. Després de fer una volteta, prenem una copeta de vi blanc menorquí.

A les 22:30 anem a Es Cranc www.gfornells.com/restaurante_es_cranc_fornells.html a sopar. Es aconsellable reservar segons l’època de l’any que és visita (Escoles, 29 – Tel: 971 37 64 41). Nosaltres vàrem menjar unes escopinyes vives amb llimona, unes navalles, i una parrillada de peix (rap, escamarlans, lluç, llenguado …); això si, el lloc no es barat!!!

Divendres 03/07: A dos quarts de nou del matí comença un nou dia i com sempre, el volem aprofitar al màxim. L’esmorzar a l’hotel, a base de productes menorquins, està inclòs. La veritat es que mengem bastant tot i que el dia abans vàrem quedar molt tips. Desprès, mentre la Cristina fa el cafè amb llet, decidim a quines caletes anirem.

* Macarelleta: La distància entre Sant Lluís i la Macarelleta és bastant gran, més d’una hora ja que hem d’anar fins a Ciutadella. Aquesta cala és de les més conegudes de Menorca, per les seves aigües turqueses, la sorra blanca i la bonica vista. Abans d’arribar a les cales, només en algunes, hi ha pàrking de pagament; aquest és el cas d’aquesta freqüentada cala. El pàrking més proper a la platja costa 5 euros tot el dia, mentre que l’opció d’aparcar més lluny és gratuïta, però hi ha 20 minuts de caminada.

Un cop allà, i desprès de caminar 5 minutets, la primera cala que trobem és la Macarella. A primera vista, sembla la platja perfecte (hi ha un petit “xiringuito”), i dic sembla perquè si caminem una miqueta, arribem a la Macarelleta, més petita que l’anterior, però amb una aigua encara més clara.

* Turqueta: Aquesta està molt propera a l’anterior. Al arribar al pàrking, trobem un “xiringuito” on refrescar-nos per poder aguantar la calorada que cau. La distància fins la caleta és gran, uns 10-12 minutets. La cala val la pena també i com no, està bastant plena. Ens estem fins les 17 hores.

Un cop a l’hotel, ens canviem i arreglem ja que anem a Ciutadella.

Hi arribem sobre les 19:30 i sense temps per perdre, comencem a voltar pels estrets carrers de Ciutadella. Els punts de major interès es troben a l’entorn del port, el carrer de Ses Voltes, Sa Contramurada i la plaça d’Es Born. El petit port natural de Ciutadella ple de barques de llaüts, velers i barques de pescadors, i amb els seus restaurants i locals d’esbarjo, és un dels llocs més apreciats i vistosos de Menorca.

Abans de sopar anem a fer una copeta de vi, a un bar – restaurant que hi ha a la Plaça de Born, al costat del mirador del port; tenen una espectacular terrassa amb vistes al port que valen molt la pena.

I per sopar, vàrem anar al Cafè Balear www.cafe-balear.com. A totes les guies, a tots els blogs, a tot arreu us recomanaran aquest restaurant i com no, nosaltres, també ho fem; un servei amable, un lloc boníssim i una cuina per llepar-se els dits. No reserven, per tant vàrem tindre que fer cua, tot i això, amb 20 minutets estàvem a taula. Especialment bo estava el Cap Roig. Per últim dir que es un restaurant car.

A continuació, sobre les 23:30 vàrem sortir de Ciutadella per anar a les Coves den Xoroi www.covadenxoroi.com, situades a Cala Porter. 100 % recomanable, a qualsevol hora (de 19 a 5), amb música ambient per les tardes, i festa per les nits. Vàrem quedar bocabadats de les diferents edats de la gent. Fan pagar entrada, de totes maneres, tant dijous com divendres vàrem aconseguir entrades ja que a les caletes hi havia noies repartint-les.

Dissabte 04/07: A les nou del matí comença un nou dia i avui amb una miqueta de ressaca!!! Esmorzem, i preparem la ruta del dia: la idea és anar a Cala Mitjana o la Mitjaneta i a la Cala Trebalújer; també ens agradaria anar a Maó i a Binibeca Vella … i acabar el dia a Can Aguedet, tot degustant una Caldereta.

Marxem a les 10 del matí del hotel direcció Cala Galdana. Tenim aproximadament una hora de cotxe. Un parell de kilometres abans d’arribar-hi, a mà esquerra trobem el trencall de Cala Mitjana; hi ha un camí arreglat que ens porta fins un gran pàrking gratuït de sorra. La caleta està a menys de 5 minuts a peu.

* Trebalújer: Arribem a aquesta Cala des de la Cala Mitjana, per unes escales que hi ha a mà esquerra i després de caminar uns 30 minuts per un bosc. L’excursió val molt la pena ja que aquesta caleta està pràcticament deserta. És més gran que les anteriors i no hi ha cap tipus de servei.

Tornem al cotxe, i fem una escapadeta a Cala Galdana; en aquest lloc hi ha molt turisme i això es veu reflexat per la gran quantitat de bars i terrasses que hi ha; necessitem un refresc i tapar-nos una estona d’aquest sol tant potent. Marxem a una altre caleta.

* Mitjana: La caleta és molt maca, amb un rocam impressionant a cantó i cantó. L’aigua es ven nítida. Algunes meduses despistades fan que haguem d’anar en compte al banyar-nos. Just al cantó dret, hi ha un caminet que porta a Cala Mitjaneta, una preciosa caleta molt petita … semblant a la Macarelleta, sense tanta sorra.

Sobre les 18 hores, agafem el nostre Ford Ka i tornem cap a l’hotel. Dutxa i llestos; avui tenim taula guardada a Can Aguedet, a Es Mercadal, al centre de l’illa. Abans però, anem al poble de Binibeca Vell, al sud de Sant Lluís.

Aquest petit poble mereix una visita per la seva bellesa; casetes blanques, carrers d’un metre, port natural, les terrasses, … es com el poble de Mikonos que vàrem visitar ja fa un temps, però amb molt més petit.

Aprofitem per fer un refresc en una de les petites terrasses.

Ja a la nit, vàrem anar a Es Mercadal, al restaurant; ens esperava la Caldereta de Llagosta.

A veure, al restaurant ens va passar una cosa curiosa; nosaltres anàvem recomanats, no per un, sinó per varies persones que hi havien anat i clar, esperàvem trobar un restaurant ple de gom a gom menjant la gran Caldereta de Llagosta que elaboraven … però no, just al contrari, ens vàrem trobar un restaurant vuit, amb només dos parelles sopant, una iaia fent badalls a la barra i un únic cambrer freak!!! La Caldereta estava molt bona, tot s’ha de dir, però el servei i el lloc deixen molt que desitjar.

Diumenge 05/07: Avui, per desgracia, és el darrer dia. Ens llevem aviat, a les 8, per poder aprofitar el dia. L’avió de tornada a Barcelona no surt fins les 19:40, per tant tenim pràcticament tot el dia. Després d’esmorzar, preparem maleta, i les deixem al hotel.

Sortim cap al nord de l’illa, prèvia parada a Es Mercadal. Aquí hi volem recollir les ensaïmades típiques. El famós lloc es diu Ca Sucrer, situat a la Plaça Constitució, 11. Atenció no us equivoqueu de lloc, ja que hi ha 2 botigues que es diuen igual, i les dos estan especialitzades amb les ensaïmades (crema, xocolata, sobrassada, buides o amb cabell d’àngel)!!! Pel que ens ha comentat, estan a matar …

Després de carregar-nos d’ensaïmades i altres dolços, anem cap a la Cala Binimel·la. Es molt fàcil trobar-la, sempre seguint l’indicador “Platges del Nord”.

* Pregonda: Per arribar a la cala, s’ha d’anar fins a la Binimel·la. Aquesta, té un gran pàrking gratuït a la carretera, i un bar – restaurant molt proper de la platja. Després, agafar el camí esquerra i uns 20-25 minutets de caminada. Es curiós per que es passa per unes zones on la terra es completament vermella, i finalment, quan arribem a la platja, la sorra és daurada. La caleta és preciosa, però com no, bastant plena de gent i amb un munt de barques i barquetes anclades al mar. Sobre les 14 hores marxem cap a una altre caleta, això si, més propera al hotel.

* Binibèquer: Situada al sud de l’illa, molt propera a Sant lluís, aquesta bonica cala ens va sorprendre pel bonic color turquesa que tenia. Molt plena de gent, ja que no s’ha de caminar res al haver-hi els carrers del poble just al costat, perd una mica d’encant. Hi ha un “xiringuito” amb preus una mica carets!!!

Al hotel tenien uns vestidors per poder-te canviar si anaves a la platja durant el dia i ja no gaudies d’habitació. Per això, vàrem tornar una estoneta abans per poder-nos arreglar i tornar amb condicions.

A les 18:15 ja estàvem al aeroport, per desgràcia, carregats amb les ensaïmades i les maletes, i esperant poder tornar alguna altre vegada.

Per cert, l’aeroport de Menorca és molt modern, amb moltes botiguetes de productes típics.