París

Ja feia temps que teníem aquest viatget en ment. De fet, van ser els pares que, pel nostre aniversari, ens van regalar uns diners per anar a Paris quan volguéssim. I d’això ja feia més de mig any.

Dijous, 9 d’Abril 2009: Sortim de Barcelona (Vueling) a les 19:15 destí Paris, aeroport Charles de Gaulle. Durada del vol 1 hora 1 mitja. Per anar cap a Paris hi ha varies opcions: Taxi, Tren RER, i Roissy bus.

Sortint de la terminal 1, a la porta 10, hi ha els taxis; aquest triga 45 minuts per arribar al nostre hotel www.lempire-paris.com. L’hotel està molt cèntric, a la rue de Rivoli – Louvre.

Alhora que arribem no tenim massa temps a perdre, per tant, deixem les maletes a l’habitació, i sortim per la zona en busca d’algun restaurant que estigui bé; i si, el trobem més ràpid del que ens pensem; sopem a

El temps que fa es molt bo, tant que les terrasses estan totes plenes de gent sopant inclús amb màniga curta!!!

El menú està molt bé: sopem uns cruixents de gamba amb menta, una amanida amb fruits secs i formatge, i un pollastre a la jardinera espectacular, tot això acompanyat amb un vi negre (59 €).

Al acabar, i abans d’anar a dormir, donem una volta pels voltants. Passem pel Pont Neuf, pel Musée d’Orsay, anem fins el Louvre, i tornem cap a l’hotel. Son quasi la una de la nit.

Divendres, 10 d’Abril 2009: El dia es desperta amb un cel ven despejat. Ens llevem a les 8 del mati. No tenim l’esmorzar inclòs a l’hotel, per tant, sortim fora i ens parem a la primera cafeteria amb terrasseta que hi ha. L’esmorzar segurament es un dels millors àpats de Paris i de França en general. I molt recomanables son els seus croissants. Preu: 18 €.

A les 10 ens posàvem en marxa. La ruta que avui havíem muntat era la següent: Montmartre pel matí, Saint-Germain per la tarda, Louvre a la nit.

Per moure’ns per Paris, vem agafar el metro fins a Blanche; es indispensable anar amb un plànol per saber les línies que hi ha per tal d’estalviar-nos caminar en va. En aquesta parada hi ha el mític Moulin Rouge. La caminada cap al Sacré-Cœur comença aquí, pujant per la rue Lepic; en aquesta zona hi ha moltes botigues de barri que valen la pena veure.

Sabem que ens acostem a dalt ja que comencem a veure altres turistes i botigues de pintures. Finalment, ens plantem a la part del darrera del Sacré-Cœur. Es majestuós, blanc, amb unes vistes fantàstiques … impressionant. La gent no para de tirar-hi fotos. No hi ha per menys. Nosaltres fem el mateix. La única cosa que no m’agrada de la zona es que esta ple de caricaturistes pesats.

La place Tertre és espectacular, plena de gent; els pintors intenten vendre els seus quadres, els caricaturistes intenten pillar algun turista i nosaltres aprofitàvem per tirar fotos!!! Desprès, una copeta de vi en una terrasseta en ple sol per distreure’ns una estona i per descansar.

La baixada de Montmartre es entretinguda també; repeteixo que tots els carrers son interessants, i a tots hi ha alguna terrasseta. Anem fins a la parada de metro de Abbesses, i d’allà ens dirigim cap a l’altre cantó de riu: el barri de Saint-Germain.

La ruta per aquest barri al sud del Sena és molt entretinguda, hi ha molta vida. El primer lloc que visitem és elsJardins de Luxembourg. Al fer bon dia, el parc està ple de gent dinant, xerrant, corrent …. val la pena deixar-se caure. Hi ha el gran Palais du Luxembourg en aquests jardins.

Es hora de dinar. Consultem la guia per buscar algun restaurant. Finalment dinem a la terrassa del Café Jade (rue du Buci), un carrer força turístic de la zona. Trobar un lloc en les terrasses tampoc es tant fàcil. El menú és molt econòmic i està bo.

Desprès de dinar, ens acostem fins a la Catedral de Paris, Notre-Dame (obert de 8 a 18 :45) www.notredamedeparis.fr; la cua per entrar a l’església es espectacular. Aquesta està plena de gom a gom ja que és divendres Sant, i justament ara s’està celebrant una missa.

Per pujar a les torres hi ha una cua terrible!!! La cua es forma al cantó esquerra de l’església, mirant-la de davant. Per pujar fins al cim, hi ha 387 escales, i no hi ha ascensor…

Aprofitant que estem aquí, anem fins al Quarter Latin. Aquest barri és el barri dels estudiants; ja es veu amb l’ambient i amb la qualitat dels restaurants; aquests, estan un a tocar de l’altre. Es d’aquells llocs on els cambrers surten al carrer per caçar els turistes per dinar o sopar al seu restaurant. Per sort, el barri té molt més que això. Anem fins le Panthéon. Pel camí passem per Saint-Etienne du Mont. Aquesta església té un campanar preciós. Arribem al Panteó. Com no, també comentar que es súper espectacular; no hi ha tanta cua ja que es tracta d’un monument secundari, però no per això deixa de ser important. Per cert, l’entrada val 8 €.

Ja son quasi les 19 h. Teníem pensat anar al Louvre Musée et Pyramide ara. Tornem amb metro ja que estem lluny per fer-ho a peu. La parada més propera que tenim (i que té la millor combinació) és la Place Monge. Passem per la Place Contrescarpe. Xulisima placeta, plena de gent fent el got; és un d’aquests llocs que tampoc surt a les guies però que també està bé veure.

El divendres, precisament, tanca a les 22 hores, per tant, es el millor dia per anar-hi; a més, la tarifa a partir de les 18 de la tarda, és més reduïda (6 €). Tot i això, quan arribem allà ens trobem una gran cua; segurament més gent va pensar com nosaltres…
Personalment, el més interessant del Louvre és la Piràmide exterior; no som uns fans de la pintura, ni de l’escultura ni res d’això. Per tant, només volíem fer una visita ràpida per dir que hem estat al museu.

Al sortir ens vem acostar al hotel, que teníem molt a prop, i després vem sortir a sopar. Vem anar cap al Quarter Latin. Allà, com abans hem comentat, està ple de restaurants i el problema es triar em quin sopar. Primer vem fer una cerveseta a le Petit Pont, just al davant de Notre Dame, i més tard vem sopar en un espectacular Italià,

L’amo del restaurant, un Sicilià que diu que la capital d’Itàlia és Palerm, xerra amb els seus convidats (la majoria italians) mentre aquests estan degustant els seus plats. La terrassa es amplia, i el menjar molt bo; nosaltres vem fer un plat de pasta (frutti di mare i carbonara) i ens vem partir una pizza Reina!!! Preu: 39,06 euros.
Dissabte, 11 d’Abril 2009: Ahir, quan vem acabar de sopar ens vem preparar la ruta d’avui; La défense, l’Arc de Triomphe, les Champs Elysées, la Torre Eiffel … quina feinada!!!
Dissabte vem fer canvi de lloc d’esmorzar, per provar-ne d’altres. Es menú és molt similar al lloc del dia anterior, inclús en el preu (17 €).
A les 10 en punt érem a la Défense www.ladefense.fr!!! Aquest lloc es molt recomanable; aquesta part de la ciutat és completament diferent al Paris que hem vist fins ara. Per arribar fins aquí s’ha d’agafar la línia groga fins al final del trajecte. El metro, triga uns 20 minutets a fer tot el trajecte des de Louvre-Rivoli.
Allà, a part del grand arche, hi ha molts edificis importants, centres comercials, l’imax de Paris, …
Tornem a agafar el metro fins a Charles de Gaulle – Etoile per veure l’Arc de Triomf http://arc-de-triomphe.monuments-nationaux.fr/. L’expectació es màxima; està ple d’autobusos turístics. Tirar una foto sense que et surti ningú per darrera es impossible. Tot seguit, ens posem a caminar pels camps Elisis, pel cantó esquerra. En aquesta gran avinguda es on hi ha les millors botigues; apart de les conegudes Louis Vuiton, Christian Dior o Gucci, també hi ha altres no tant típiques com la botiga de Peugeot o Mercedes-Benz.
L’avinguda és molt llarga; penseu que no es fa en 10 minuts… Canviem de vorera i caminem fins el Grand Palais; just davant hi ha el Petit Palais. Son dos grans monstres de formigó. Continuant per l’avinguda deWinston Churchill, arribem al Pont Alexandre III i des d’aquí ja veiem les Invalides. Els jardins, com no, estan perfectament ven cuidats. Per sort a aquí, no hi ha massa gent. Entrem a dins, al pati del museu de les armes. El que si que no fem es entrar al museu.
Abans de dinar, encara volem veure més coses; ara anem a la Torre Eiffel ja que està molt propera. La idea no es pujar ara, ja que de nit té molt més encant. De camí entre les Invalides i la Torre Eiffel, ens creuem amb un carrer amb molt encant, la rue Cler. Ens sorprèn molt ja que està al mig de blocs de pisos, en una zona poc coneguda. Únicament hi ha aquest carrer, ple de restaurants amb les seves terrasses; ens crida l’atenció la peixateria i la fruiteria!!! Quines ganes de comprar que ens entren…
El dia ens acompanya!!! Per sort, cada cop fa més caloreta!!! Finalment arribem a la Torre Eiffel, a l’alçada de l’avinguda Joseph Bouvard. La panoràmica des d’aquest punt es molt bona i per sort, no hi ha excessiva gent.
Abans de dinar, fem una paradeta per fer una cervesa a la terrassa de la braseria de Les Champ de Mars (Avenue Rapp). La veritat es que el lloc fa fona pinta per dinar, però no ho fem; seguim amb els nostres plans.
Agafem el metro al Pont de l’Alma, direcció barri de le Marais. Sens dubte, el millor barri de Paris!!! Ho te tot, bon ambient, botigues, bons restaurants, … 100% recomanable. Dinem a la rue du Temple amb cantonada rue de la Verrerie per 45 €, amb postres i cafè inclòs. Recomanable.
Acabat de dinar, agafem la guia, i seguim estrictament la ruta que ens marca pel barri. Va bé seguir-la ja que ens fa passar pels millors llocs: Hôtel de Ville, Musée Picasso, Placé des Vosges, rue des Rosiers, …
Sobre les 19 h, anem cap a la Torre Eiffel www.tour-eiffel.fr. La cua que hi ha es enorme; això fa pinta que estarem bastanta estona. Precisament aquesta setmana, dilluns i dimarts hi havia hagut vaga dels treballadors, per tant es possible que la cua fos deguda a que era setmana santa i a la vaga. Vem fer 3 hores de cua i només per arribar al segon nivell!!!! L’entrada fins aquest nivell és de 8 € i fins a dalt és de 13,5 €.
Lo més espectacular que hem vist de Paris, però, es la Torre Eiffel, i sobretot de nit; de dia perd encant. A més, a les 21h i a les 22h, la torre s’il·lumina amb flaixos durant uns 5 minuts, cosa que fa que encara sigui més espectacular!!! Sobretot, no us podeu perdre això de cap manera!!!
Agafem línia verd clar (Iéna), fem canvi a Franklin D.Roosevelt, i baixem a Hôtel de Ville. Busquem lloc per sopar. Finalment acabem al Restaurant l’Alivi www.restaurant-alivi.com, un altre Italià però diferent. Ni pasta ni pizza. Aquest surt a totes les guies com un dels millors que hi ha a la zona i realment està molt bé. Recomanable.
Diumenge, 12 d’Abril 2009: Últim dia a Paris. Tenim les cames cansades!!! Però hem d’aprofitar al màxim ja que volem veure tot el que puguem.
Tornem a esmorzar al lloc del primer dia!!! La veritat es que ens menjaríem 10 croissants cada un però …. no ho fem.
Sortim de l’hotel, direcció Jardins de les Tuileries. La nit passada ha plogut, i està tot una mica moll, però si pot passar perfectament. Arribem fins a la place de la Concorde. Des del museu del Louvre fins a la Défense, passant per la Concorde, i l’Arc de Triomphe, tot està alineat (bé, casi tot). Aquesta plaça, podríem dir que es el centre de Paris. Des d’aquí es divisa l’església de la Madeleine.
Els carrers dels voltants, estan plens de les més prestigioses botigues … Chanel, Gucci … per tant comprar per aquí és una quimera!!! Tot i això, ens decepcionem una mica ja que estan totes tancades i no hi ha massa ambient.
Visitem també la place de la Vendôme!!! Espectacular!!! Això es ven bé la zona rica de la ciutat; hi ha l’hotel Ritz en aquesta plaça. Des d’aquí continuem fins a l’Opera Garnier. Es una passada; està ple de gent fora tirant fotos. Seguim una mica més al nord fins a la Gare de Saint-Lazare. Davant de l’estació de tren, hi ha com una farola amb molts rellotges d’hores d’altres punts del món.

Donem una volteta per la zona dels bulevards; ostres, tots tancats!!!! Nosaltres que volíem entrar a Lafayette!!!

Fem un descans al mític Café de la Paix, al costat de l’Opera Garnier. 20 € per dos Heinecken’s!!!! Quin robo.
Agafem el metro a Opera (moltes línies paren en aquest punt) i anem fins al barri de le Marais, per nosaltres el millor lloc de Paris. Volem anar a veure el Musée Pompidou. A més hi ha una exposició del Kandinsky que fa bona pinta.
No hi ha massa cua per entrar al museu, això si, de gent pel carrer i per la plaça si que ni ha. Aquest museu es espectacular de fora; mai ho hagués dit que era un museu veient les estranyes formes que té.
Una volta ràpida per dintre (recordeu que no som fans de la pintura ni l’escultura) i anem a buscar lloc per dinar. L’entrada costa 12 €.
Dinem a una plaça al costat del Museu, al restaurant Paris Beaubourg www.lafourchette.com/2_restaurant/restaurant_Paris/restaurant_Paris_Beaubourg/2302/ (Rue Brisemiche). Possiblement va ser el millor àpat que vem fer a Paris (rissoto amb vieires). Preu: 56 €. Molt recomanable.
A la tarda, després de dinar, donem una volta pels carrers de le Marais, carrers que encara no haviem passat; per sort, les botigues si que estan obertes el diumenge tarda. Entrem en un parell i acabem comprant alguna coseta per casa!!!
Es l’hora de tornar!! L’avió surt a les 21h i encara tenim quasi una horeta de cami …. i si, a Paris vem venir dos i vem tornar dos!!!! ;-))